Időskorúak Árpád-házi Szent Erzsébet Szociális Otthona
weboldalon keresztül végzett adatkezeléseivel összefüggésben
Tartalomjegyzék
1. Az Adatkezelő
2. A kezelt személyes adatok
3. Adatfeldolgozók, az adatok továbbítása
4. Általános adatbiztonsági intézkedések
5. Az érintettek jogai
Utolsó módosítás dátuma: 2024. október 15.
A jelen adatkezelési tájékoztató azokat az adatkezeléseket foglalja össze, melyeket az Időskorúak Árpád-házi Szent Erzsébet Szociális Otthon (székhely: 1021 Budapest, Szerb Antal utca 13-17.; a továbbiakban: „Adatkezelő„) a www.iasze.hu weboldal látogatói kapcsán folytat.
Kérjük figyelmesen olvassa végig jelen adatkezelési tájékoztatót és amennyiben bármilyen kérdése merül fel személyes adatainak kezelése kapcsán, úgy keresse intézményünket bizalommal alábbi elérhetőségeink valamelyikén.
1. Az Adatkezelő
Adatkezelő: Időskorúak Árpád-házi Szent Erzsébet Szociális Otthona
Székhely: 1021 Budapest, Szerb Antal utca 13-17.
Postacím: 1021 Budapest, Szerb Antal utca 13-17.
Email elérhetőség: titkarsag@iasze.hu
2. A kezelt személyes adatok
Adatkezelés megnevezése
Weboldalas kapcsolatfelvétel, otthonba történő felvétellel kapcsolatos kérdések megválaszolása.
Adatkezelés célja
Az adatkezelés célja, hogy kérdésére-, felvétellel kapcsolatos információ kérésére az Adatkezelő válaszolni, reagálni tudjon, ezáltal a megkeresésében foglaltaknak lehetőség szerint eleget tegyen
Adatkezelés jogalapja
Az érintett hozzájárulása, GDPR 6. cikk (1) a)
Kezelt adatok köre
Bármely olyan személyes adat, melyet a kapcsolatfelvétel, érdeklődés során Ön, mint érintett az Adatkezelő számára szolgáltat, jellemzően név, email cím
Az adatkezelés időtartama
Az Adatkezelő a személyes adatokat a kérdés megválaszolásáig, illetve az Ön által előterjesztett igény rendezéséig-, vagy hozzájárulásának visszavonásáig kezeli. Ezt követően valamennyi Ön által megadott személyes adat véglegesen és helyreállíthatatlanul törlésre kerül
Címzettek, akikkel az adatokat megosztjuk
Kapcsolatfelvétele során megadott személyes adatokat főszabály szerint nem osztjuk meg harmadik személlyel
Az adatok biztonsága érdekében tett intézkedések
A kapcsolatfelvétel, érdeklődés körében felvett adataihoz kizárólag azon kollégák férnek hozzá, akik erre feladatkörrel rendelkeznek. A személyes adatokat elektronikusan, jelszóval védett számítógépen kezeljük.
3. Adatfeldolgozók, az adatok továbbítása
Az Adatkezelő az Ön által rendelkezésre bocsátott személyes adatokat a felsoroltakon túl hatósági, illetve bírósági megkeresés esetén, illetve az Adatkezelő vagy mások jogainak, szabadságainak védelme érdekében indokolt esetben átadhatja az illetékességgel rendelkező hatóság, bíróság, vagy kérelmező számára. Ezen túl az Adatkezelő a személyes adatokat a fenntartói joggyakorlás elősegítése érdekében fenntartójának átadhatja. Kérése esetén részletesen tájékoztatjuk, hogy kinek továbbítottuk személyes adatait.
4. Általános adatbiztonsági intézkedések
Az Adatkezelő az adatbiztonság megfelelő szintű garantálása érdekében felmérte az adatkezelései kapcsán felmerülő kockázatokat és értékelte őket a kockázatok súlyossága és a bekövetkezés valószínűsége szempontjából különböző szempontok szerint.
Az Adatkezelő az informatikai rendszereinek működtetése során a szükséges jogosultságkezelési, belső szervezési és technikai megoldásokat biztosítja, hogy adatai illetéktelen személyek birtokába ne juthassanak, illetéktelen személyek az adatokat ne tudják törölni, kimenteni a rendszerből, vagy módosítani. Az adatvédelmi és adatbiztonsági követelményeket előzetes felmérés és adatfeldolgozási szerződés útján érvényre juttatjuk adatfeldolgozóinkkal szemben is.
Az esetleges adatvédelmi incidensekről nyilvántartást vezetünk, amennyiben szükséges, a felmerülő incidensekről tájékoztatjuk.
Az Adatkezelő és az Adatkezelő weboldalát látogató személy közötti internetes kommunikáció végponttól végpontig titkosítva, https (http+ssl) protokollon keresztül történik.
Az Adatkezelő számítógépein jelszavas védelmet alkalmaz, informatikai eszközeit behatolás elleni védelemmel látja el.
Az Adatkezelő tulajdonában álló számítógépeket megfelelő jelszóval látja el, adathordozó eszközeit erre kialakított selejtezési protokoll alapján semmisíti meg.
5. Az érintettek jogai
Bármikor jogosult tájékoztatást kérni postai, elektronikus, vagy telefonos úton a tájékoztatóban megjelölt elérhetőségeken keresztül az általunk kezelt, Önre vonatkozó személyes adatokról.
Kérésére esetén tájékoztatjuk:
– a kezelt adatokról,
– az adatkezelés céljáról,
– jogalapjáról,
– időtartamáról,
– arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait.
A tájékoztatást a kérelem benyújtásától számított egy hónapon belül írásban, a tájékoztatás kérés formájától függően papír, vagy elektronikus úton adjuk meg.
Bármikor tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen. A tiltakozást annak benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb egy hónap alatt megvizsgáljuk, annak megalapozottsága kérdésében döntést hozunk, és a döntésről tájékoztatjuk.
Bármikor jogosult az általunk kezelt személyes adatok törlését, vagy a helytelenül rögzített személyes adatok helyesbítését kérni.
Ezen kívül zároljuk a személyes adatát, ha ezt kéri, vagy ha a rendelkezésünkre álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot addig kezeljük, ameddig fennáll az adatkezelési cél vagy jogos érdek, amely a személyes adat törlését kizárta.
Az érintett személy a jelen tájékoztatóban megadott elérhetőségeken keresztül kérheti, hogy a személyes adatai kezelését az Adatkezelő korlátozza (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával) amennyiben
– vitatja a személyes adatai pontosságát (ebben az esetben az Adatkezelő arra az időtartamra korlátozza az adatkezelést, amíg ellenőrzi a személyes adatok pontosságát);
– az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
– az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
– az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben).
Ön a jelen tájékoztatóban megadott elérhetőségeken keresztül jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, Ön által az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az Adatkezelő.
A hozzáférési, törlési, helyesbítési, korlátozási, adathordozási és zárolási kérelemnek a lehetőségekhez képest leghamarabb, de legfeljebb egy hónapon belül eleget teszünk és értesítjük. Ha kérelmének nem tudtunk helyt adni, ez esetben is egy hónapon belül értesítjük.
Ha az adatot a hozzájárulásával más személy számára továbbítottuk, az adattovábbítás címzettjét is értesítjük a szükséges lépésekről.
Amennyiben személyes adatait hozzájárulása alapján kezeljük, Ön bármikor jogosult arra, hogy hozzájárulását visszavonja. Hozzájárulását az Adatkezelőnek jelen tájékoztatóban rögzített elérhetőségein való megkeresés útján vonhatja vissza, illetve amennyiben ez egyébként indokolt az Adatkezelő biztosítja, hogy ennél egyszerűbb módokon is visszavonhassa az adatkezeléshez adott hozzájárulását.
Amennyiben Ön látássérült, vagy idős korú, úgy kérheti az Adatkezelőtől – a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban rögzített elérhetőségeken – hogy az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát word (szöveg) formátumban vagy nagybetűs változatban bocsássa rendelkezésre.
Emellett jogosult panaszával a
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.;
www.naih.hu,
Telefon: +36 (1) 391-1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
fordulni vagy a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság előtt érvényesíteni személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogait.
Az illetékes bíróságot megtalálja az alábbi linken:
https://birosag.hu/birosag-kereso
A jelen tájékoztatóban felsorolt jogosultságait bármikor gyakorolhatja, amennyiben e-mailben vagy egyéb módon írásban kapcsolatba lép az Adatkezelővel. A megkeresésével összefüggésben kérhetik, hogy a megkereső személy azonosítsa magát vagy olyan egyéb adatokat adjon meg, melyek a személyére vonatkoznak, melyek a jogosultság igazolására szolgálnak. A megkeresést a jelen adatkezelési tájékoztató „Kapcsolatfelvétel” pontjában meghatározott módon kezeljük.
Az Adatkezelővel kapcsolatba léphet az 1. pontban rögzített elérhetőségeken keresztül.
Időskorúak Árpád-házi Szent Erzsébet Szociális Otthona
Adatkezelő